Din beställning levereras med DB Schenker eller PostNord till leveransadresse eller närmsta utlämningsställe.
Transport och tracking av paketDesignlite skickar alla beställningar med DB Schenker eller PostNord, och därför
kommer trackingnummer och -information gå till DB Schenker eller PostNord hemsida. Trackingen visar alla
händelser och skanningar av paketet, men detta trackingnummer kan inte användas för att
få paket utlevererat hos ombud eller vid eventuell kontakt med kundservice.
När din beställning finns att hämta ut hos ombudet mottar du en avisering per
SMS, e-mail eller brev med en kod du ska ta med när du hämtar ut ditt
paket.
LeveranstidVår normala leveranstid är 2-4 dagar efter din order har skickats.
Beställningar skickas som regel nästkommande vardag. Ifall ansändandet av paketet
avviker från detta avsevärt, kommer du att bli kontaktad via telefon eller e-mail.
Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast efter 30 dagar efter
beställningen är gjord. Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande vardag.
FraktkostnadEn fraktavgift på 79 SEK inklusive moms tillkommer på alla beställningar under 999 SEK. På beställningar över 999 SEK är frakten gratis.
PallförsändelserNågra varor ska levereras på ½-pallar på grund av känslighet och skrymmande storlek på varorna. Pallförsändelser kan inte levereras till utlämningsställe utan endast levereras till hem- eller företagsadress.
Försändelsen måste kvitteras vid mottagningen. Vi transporterar kantleverans för pallförsändelser och här blir du ombedd att se till att transportören enkelt kan komma fram till leveranspunkten. Kantleveranser måste kunna placeras på fasta ytor och kan därmed inte avlämnas på gräs eller grus, eftersom detta kan äventyra produktens skick.
Ej mottagen varaOm leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på
kundservice@designlite.se eller per telefon 040 6450 075. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.
LeveransförseningOm det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom Designlites kontroll kan inte Designlite anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.
Transportskada- och riskDesignlite ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på
kundservice@designlite.se eller per telefon 040 6450 075.
Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.